Εκπαιδευτικά Προγράμματα

1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»

2Το σχολείο μας συμμετέχει τα τελευταία χρόνια στο πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία», ένα καταξιωμένο διεθνές πρόγραμμα για την ΠΕ/ΕΑΑ, το μαζικότερο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που εφαρμόζεται με επιτυχία στα σχολεία μας. Χαρακτηρίζεται από 7 βήματα/στάδια, όπου οι μαθητές έχουν τον κύριο ρόλο

2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΣΗ» LeAF

Το Σχολείο μας συμμετέχει φέτος (2017- 18) στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα «Μαθαίνω για τα δάση» LeAF, με την Ε΄ τάξη να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το Πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια της γνώσης και ενίσχυση της δράσης για τα δάση και την ωφέλειά τους. Το Πρόγραμμα εξετάζει όλες τις λειτουργίες που προσφέρουν τα δάση στον άνθρωπο, από την προσφορά τροφής και καθαρού νερού μέχρι θέσεων εργασίας.

Μέσα από το Πρόγραμμα εξετάζονται οι λειτουργίες  του δάσους  μέσα από διάφορες διαστάσεις, όπως: Πολιτιστική, Οικολογική, Οικονομική και Κοινωνική

Οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες και στάσεις φιλικές για το περιβάλλον και το δάσος καθώς μαθαίνουν να:

  • απολαμβάνουν τη φύση
  • αισθάνονται και να παρατηρούν τη φύση
  • αντιλαμβάνονται τον οικολογικό ιστό
  • κατανοούν την αλληλεπίδραση του ανθρώπου με τη φύση
  • αποφασίζουν για περιβαλλοντικά θέματα
  • είναι υπεύθυνοι για το μέλλον

3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «LITTER LESS / ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ»

3Το σχολείο μας συμμετέχει κατά τη φετινή σχολική χρονιά στην εκστρατεία «Litter Less-ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ” .Λαμβάνει χώρα σε 25 χώρες, ανάμεσα στις οποίες βρίσκεται και η Κύπρος και στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των παιδιών της Κύπρου σε θέματα διαχείρισης απορριμμάτων ενθαρρύνοντας τα να κάνουν θετικές επιλογές. Χρηματοδοτείται από το ίδρυμα της Wm. Wrigley Jr. Company

4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «CYMEPA JUNIOR»

  • 4Είναι ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που προσφέρει κάθε χρόνο τη δυνατότητα σε μικρούς μαθητές, πού γίνονται εθελοντικά μέλη του, να ενημερωθούν και να αναλάβουν δράση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της πατρίδας μας.
  • Δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα να γίνουν υπεύθυνοι, περιβαλλοντικά ενήμεροι και ενεργοί αυριανοί πολίτες.
  • Τα παιδιά της Ε΄τάξης του «ΚΡΥΦΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» αποτελούν τα πρώτα μέλη της “CYMEPA JUNIOR”, που ολοκλήρωσαν επιτυχώς αυτό το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα

5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ADOPT A SHIP / ΥΙΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ»

  • 5Διοργανώνεται από το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο σε στενή συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος – CYMEPA
  • Σκοπός του Προγράμματος είναι να φέρει τα παιδιά πιο κοντά στη ναυτιλία και τη θάλασσα

Εφαρμόζεται από την Δ΄ τάξη του Σχολείου μας που έχει υιοθετήσει το πλοίο  “Cape Bacton” που διαχειρίζεται η ναυτιλιακή εταιρεία Columbia. Μέσω εβδομαδιαίων ηλεκτρονικών μηνυμάτων (e-mail), τα παιδιά επικοινωνούν με το προσωπικό του πλοίου, μαθαίνουν για την πορεία και το φορτίο του, για τα λιμάνια που προσεγγίζει, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει και άλλες πληροφορίες.

6. ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΤΩΝ ΚΥΠΡΙΩΝ ΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»

6Το διασχολικό μαθητικό συνέδριο πραγματοποιήθηκε στις 30 Μαρτίου 2016 στο Καλό Χωριό Λεμεσού, στα πλαίσια του 3ου στόχου υπό έμφαση “Διαχρονικά διδάγματα από τους αγώνες των Κυπρίων για Ελευθερία”. Σε αυτό πήραν μέρος παιδιά από το Κρυφό Σχολειό, το Καλό Χωριό, την Ιαματική, την Απαισιά, την Αψιού και την Παραμύθα Σπιτάλι. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν, να ακούσουν, να κουβεντιάσουν και να πάρουν συνεντεύξεις από ζωντανούς μάρτυρες του αγώνα του 1955 – 59, όπως ο Αυγουστής Ευσταθίου και άλλοι αγωνιστές, καθώς και αγωνιστές του 1974. Τέλος είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά με θεατρικό παιχνίδι, ζωγραφική και γελοιογραφίες.

7. ΝΕΟ ΜΑΘΗΜΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ STEM

Το Κρυφό Σχολειό είναι ένα από τα πρώτα σχολεία σε ολόκληρη την Κύπρο, που εισάγει στην δημοτική εκπαίδευση την εκπαιδευτική προσέγγιση διδασκαλίας “STEM” (Science, Technology, Engineering and Mathematics) & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Πρόκειται για τα πεδία που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη των Μηχανικών και τα Μαθηματικά προάγοντας την διαθεματικότητα στα γνωστικά αντικείμενα με τα εκπαιδευτικά πακέτα της Κυπριακής Εταιρείας Engino  .

Το σχολείο μας πρωτοπορεί με την Εκπαιδευτική Ρομποτική, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες  που θα αποτελούν ένα σημαντικό έναυσμα για να μπορούν στο μέλλον να ανταποκριθούν στην ανταγωνιστική αγορά εργασίας ,αφού τα 30  αναπτυσσόμενα επαγγέλματα μέσα στην επόμενη δεκαετία θα απαιτήσουν τουλάχιστον κάποιο υπόβαθρο σε γνώσεις τεχνολογίας, μηχανικής, και μαθηματικών.

Με την Εκπαιδευτική Ρομποτική οι μαθητές μας, μέσα από την διδασκαλία διαφόρων εννοιών, κυρίως από τις Φυσικές Επιστήμες και τα γνωστικά αντικείμενα των Μαθηματικών, της Γεωμετρίας, της Μηχανικής και της Ιστορίας θα αναπτύξουν με την καθοδήγηση μας, διαθεματικά project (συνθετικές εργασίες). Εκτενέστερα τα γνωστικά αντικείμενα θα διεισδύσουμε στις παρακάτω ενότητες:

  • Φυσική (μελέτη της κίνησης, μελέτη της επίδρασης της τριβής, μελέτη της σχέσης των δυνάμεων, μεταφορά ενέργειας κ.α)
  • Μαθηματικά και Γεωμετρία (αναλογίες, μέτρηση αποστάσεων, κατανόηση βασικών γεωμετρικών ιδιοτήτων όπως η περίμετρος κ.α)
  • Μηχανική (κατασκευή, έλεγχος και αξιολόγηση μηχανικών λύσεων κ.α)
  • Τεχνολογία (τεχνολογικός αλφαβητισμός κ.α)
  • Ιστορία (πχ. με την κατασκευή ενός ρομπότ καταπέλτη – του Αρχιμήδη – τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας εκείνης της εποχής καθώς και το έργο και την προσωπικότητα του Αρχιμήδη κ.α)
  • Ο συνδυασμός εννοιών από διαφορετικές, γνωστικές περιοχές (τεχνολογία, τέχνη, περιβάλλον, κοινωνία, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες)

Οι μαθητές κάτω από την εποπτεία του δασκάλου Πληροφορικής και Ρομποτικής θα μάθουν να σχεδιάζουν, να κατασκευάζουν και να προγραμματίζουν ένα Ρομποτ. Επιπλέον, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής ρομποτικής στη διδασκαλία έχουμε σαν στόχο την ανάπτυξη και άλλων κρίσιμων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα:

  • ομαδική εργασία
  • επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση)
  • καινοτομία
  • διαχείριση έργου (διαχείριση χρόνου, κατανομή έργου και πόρων κ.α)
  • προγραμματισμός
  • δεξιότητες επικοινωνίας
  • πολύτιμες νοητικές δεξιότητες (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη)

Το όραμα του Κρυφού Σχολειού μέσα από την Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι όλοι οι μαθητές να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες, οι οποίες στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης αποτελούν επιτακτική ανάγκη για την προετοιμασία πολιτών του κόσμου που θα μπορούν να συνεισφέρουν θετικά σε παγκόσμια κλίμακα.

8,ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΩΣΙΑΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΦΡΟΥΤΩΝ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η υγιεινή διατροφή διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στην υγεία μας. Ο κίνδυνος για σοβαρές παθήσεις μειώνεται σημαντικά, αν ακολουθούμε ορθές διατροφικές συνήθειες.

Γνωρίζοντας ότι οι καλές διατροφικές συνήθειες διαμορφώνονται από την παιδική ηλικία, στα πλαίσια του μαθήματος «Αγωγής Υγείας», η υγιεινή διατροφή αποτελεί ένα από τους πιο βασικούς πυλώνες και στόχους του μαθήματος. Μέσα από τα μαθήματα του Ωρολογίου Προγράμματος και μέσα από διαλέξεις ειδικών διατροφολόγων, στοχεύουμε στο να μάθουν τα παιδιά την αξία των φρούτων και λαχανικών και να υιοθετήσουν ορθές διατροφικές συνήθειες.

Για ενίσχυση του στόχου αυτού, από την φετινή σχολική χρονιά 2017 -2018, έχουμε ενταχθεί στο Πρόγραμμα «Ενωσιακής Ενίσχυσης για την Παροχή Φρούτων και Λαχανικών» στο Σχολείο μας. Καθημερινά σε όλα τα παιδιά μας, από τις αρχές Μαΐου και μέχρι το κλείσιμο για τις καλοκαιρινές διακοπές προσφέρονται δωρεάν  φρέσκα φρούτα και λαχανικά εποχής, όπως καρπούζι, πεπόνι, χρυσόμηλα, κεράσια, μήλα, αγγουράκια και καρότα. Τα παιδιά έμαθαν να απολαμβάνουν τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά στο σχολείο και ελπίζουμε να συνεχίσουν αυτή τη διατροφική συνήθεια σε όλη τους τη ζωή.