Κώδικας του μαθητή

Ό, τι ακολουθεί είναι ένας οδηγός κανόνων και κανονισμών και υπευθυνοτήτων για κάθε μαθητή. Αυτός ο οδηγός χρειάζεται να γίνει γνωστός σε όλους τους μαθητές. Δεν θα υπάρχει δικαιολογία για όσους δεν θα γνωρίζουν το περιεχόμενο του κώδικα. Ως εκ τούτου πρώτη ευθύνη για κάθε μαθητή του Κρυφού Σχολειού είναι να γνωρίσει το περιεχόμενο του Κώδικα που ακολουθεί.

Το Ορθόδοξο πνευματικό κέντρο Λεμεσού, η Διεύθυνση και το Προσωπικό του Κρυφού Σχολειού θεώρησε αναγκαίο να ανακοινώσει τους πιο κάτω κανόνες και κανονισμούς, έτσι που η λειτουργία του σχολείου να είναι απρόσκοπτη μέσα σε ένα υπεύθυνο και δημιουργικό περιβάλλον για όλους.

ΣΤΟΛΗ

Το «Κρυφό Σχολείο» πιστεύει ότι η βασική πειθαρχία ξεκινά με τη χρήση της στολής και την εμφάνιση των μαθητών. Η στολή του σχολείου χρειάζεται να φοριέται καθημερινά στην τάξη, σε επίσημες παραστάσεις και εκδηλώσεις, καθώς επίσης και στις διάφορες εκπαιδευτικές επισκέψεις.

Η στολή περιλαμβάνει:

  1. Επίσημη στολή για αγόρια και κορίτσια:
  • Σακάκι μπλε θαλασσί με το έμβλημα του Σχολείου.
  • Παντελόνι μπλε (αγόρια)
  • Φούστα μπλε (κορίτσια)
  • Πουκάμισο ριγέ άσπρο- μπλε
  • Γραβάτα μπλε
  • Παπούτσια μαύρα

 

  1. Καθημερινή καλοκαιρινή στολή:
  • Κοντομάνικο πουκάμισο ριγέ άσπρο- μπλε
  • Mπλε φανέλα με  γιακά
  • Παντελόνι μπλε κοντό (αγόρια)
  • Φούστα μπλε (κορίτσια)
  • Παπούτσια μαύρα

 

  1. Καθημερινή χειμερινή στολή
  • Σακάκι μπλε θαλασσί με το έμβλημα του σχολείου
  • Μπουφάν μπλε με το έμβλημα του σχολείου
  • Παντελόνι μπλε (αγόρια)
  • Φούστα μπλε (κορίτσια)
  • Πουκάμισο ριγέ άσπρο- μπλε
  • Τρικό μπλε θαλασσί με το έμβλημα του σχολείου
  • Παπούτσια μαύρα

Σημ. Οι γονείς θα απευθύνονται στο σχολείο για να ενημερώνονται από πού θα προμηθεύονται τη στολή των παιδιών τους για σκοπούς συνοχής και ομοιομορφίας.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Η Εμφάνιση του μαθητή είναι τόσο σημαντική όσο και η στολή. Είναι δηλωτική της πνευματικής ταυτότητας. Είναι μια αντανάκλαση του ποιος είναι και που ανήκει. Ο μαθητής χρειάζεται να χαρακτηρίζεται από το απαραίτητο εκείνο ενθουσιαστικό στοιχείο και να είναι περήφανος για το σχολείο του. Πιο αναλυτικά αναφερόμαστε στα ακόλουθα:

  1. Μαλλιά

Τα αγόρια να έχουν κοντά τα μαλλιά τους, καθαρά και περιποιημένα.

Τα κορίτσια να έχουν τα μαλλιά τους καθαρά και καλοχτενισμένα. Σε περίπτωση που τα μαλλιά είναι μακριά να μαζεύονται πίσω.

 

  1. Κοσμήματα

Τα μόνα κοσμήματα για το μαθητή είναι ο σταυρός και το ρολόι.

Στα κορίτσια επιτρέπονται επίσης δύο σκουλαρίκια, ένα σε κάθε αυτί.

Αληθινό κόσμημα για κάθε μαθητή είναι οι αρετές της υπακοής, φιλομάθειας και αγάπης προς τον πλησίον.

 

  1. Νύχια

Τα νύχια του μαθητή χρειάζεται να είναι καθαρά, κομμένα και άβαφτα.

ΠΡΟΘΥΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΕΥΘΥΝΗΣ

Μέρος της ευθύνης των μαθητών είναι η ακρίβεια στις ώρες που θα έρχονται το πρωί.

Ως εκ τούτου παρακαλούνται τα παιδιά να βρίσκονται στο σχολείο το αργότερο πέντε λεπτά πριν την έναρξη των μαθημάτων δηλαδή πριν τις 07:45.

Δεν επιτρέπεται να έρχεται ο μαθητής με καθυστέρηση στο σχολείο, γιατί χάνεται μέρος του μαθήματος. Σε τέτοια περίπτωση ο δάσκαλος μπορεί να αρνηθεί την είσοδο του μαθητή στην τάξη.

Αν χρειαστεί κάποιος μαθητής να απουσιάσει για κάποια ώρα, είναι καλά να το γνωρίζει ο δάσκαλος του και ο διευθυντής.

Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάσει για ολόκληρη μέρα, οι γονείς να το αναφέρουν στο διευθυντή και να ζητήσουν να πληροφορηθούν για τα μαθήματα που διδάχτηκαν κατά τη μέρα εκείνη.

Για απουσία πέραν των δύο ημερών να ενημερώνεται το σχολείο και να προσκομίζεται πιστοποιητικό γιατρού ή αιτιολόγηση απουσιών.

Σε περίπτωση που ένας μαθητής δεν μπορεί να λάβει μέρος σε συγκεκριμένο μάθημα (Γυμναστική, Χορός) είναι καλό οι γονείς να πληροφορήσουν το δάσκαλό του μαθητή ή το διευθυντή του σχολείου με κάποιο γραπτό σημείωμα.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Κατά τη διάρκεια των σχολικών ωρών 7:45π.μ – 4:00 μ.μ οι μαθητές χρειάζεται να συμμορφώνονται με τον κώδικα συμπεριφοράς.

Ως δείγματα συμπεριφοράς αναφέρονται τα πιο κάτω:

Τα παιδιά να απευθύνονται στους δασκάλους και στους μεγαλύτερους τους στον πληθυντικό.

Τα παιδιά να σέβονται τους δασκάλους τους και να αγαπούν τους συμμαθητές τους.

Οι μαθητές να αποφεύγουν εκφράσεις και χειρονομίες που δε συνάδουν με τους κανονισμούς του σχολείου.

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές να κάθονται κανονικά, να παρακολουθούν και να συμμετέχουν στο μάθημα, να αποφεύγουν τους ψιθύρους, τις συνομιλίες και τις ενοχλήσεις.

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος απαγορεύεται να τρώνε ή να πίνουν οτιδήποτε.

Να διατηρούν την τάξη, τους διαδρόμους και την αυλή καθαρούς και τακτοποιημένους, αποφεύγοντας να ρίχνουν οτιδήποτε στην τάξη, στους διαδρόμους, στην αυλή.

Να διατηρούν καθαρές τις τουαλέτες και να μην σπαταλούν το χαρτί υγείας και τις χαρτοπετσέτες χεριών.

Να κλείνουν τις βρύσες και να αποκτήσουν υδατική συνείδηση.

Στα διαλείμματα να παίζουν ήσυχα και προσεχτικά, έτσι που να μην γίνουν αίτιοι για ατυχήματα σε συμμαθητές τους.

Κατά τη διάρκεια του γεύματος χρειάζεται όλοι οι μαθητές να επιδεικνύουν τον ανάλογο σεβασμό στην προσευχή και να ευχαριστούν το Θεό για ό, τι οικονόμησε για μας, τρώγοντας όλο το φαγητό, χωρίς συζητήσεις και γογγυσμούς και άλλες αταξίες.

Να σέβονται τα ξένα πράγματα και γενικά την ξένη περιουσία.

Να σέβονται και να αγαπούν το περιβάλλον.

Κατά τις πολύ κρύες και βροχερές μέρες τα παιδιά θα παραμένουν τα διαλείμματα στο χώρο της τραπεζαρίας.

Να προετοιμάζονται και να συμμετέχουν στις προγραμματισμένες Λειτουργίες και στη Θεία Κοινωνία.

Η καλή συμπεριφορά να τηρείται και  κατά τη μεταφορά των μαθητών προς και από το σχολείο.

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ- ΥΠΑΚΟΗ

Κάθε παράβαση από μέρους των μαθητών γίνεται αιτία για χαλάρωση της πειθαρχίας στην τάξη. Οι παραβάσεις μπορεί να χωριστούν σε δύο κατηγορίες:

Α. Μικρές Παραβάσεις

Β. Σοβαρές Παραβάσεις

 

Οι Μικρές Παραβάσεις μπορεί να είναι:

  • Μικροί τσακωμοί μεταξύ των μαθητών.
  • Ρίξιμο άχρηστων αντικειμένων στην τάξη ή την αυλή.
  • Παραβάσεις όσον αφορά τη στολή.
  • Αμέλεια συμπλήρωσης των μαθημάτων κ. τ. λ.

 

Αυτές οι μικροπαραβάσεις μπορεί να αντιμετωπιστούν από το δάσκαλο με συμβουλές ή κάποιου είδους τιμωρία όπως:

Περιορισμό στην τάξη

Καθάρισμα του πίνακα

Καθάρισμα της τάξης

Αντιγραφή από το βιβλίο

Αποκλεισμός από το από το παιχνίδι κ.α.

 

Αν ύστερα από αυτά κάποιος μαθητής συνεχίζει να ενοχλεί, ο δάσκαλος μπορεί:

Να του κάνει παρατήρηση

Να τον επιπλήξει

Να τον στείλει στο διευθυντή

Να ειδοποιήσει τους γονείς του.

Αν ύστερα από όλα αυτά η συμπεριφορά του μαθητή εξακολουθεί να παραμένει η ίδια, τότε, σε συνεργασία γονιού- δασκάλου και διευθυντή, θα συζητηθεί για το πως θα αντιμετωπίσουν την κατάσταση.

Όσον αφορά τις Σοβαρές θέλουμε να πιστεύουμε ότι δε θα αντιμετωπίσουμε κάτι τέτοιο από τα παιδιά των 6- 12 χρονών.

Σε αντίθετη περίπτωση το Ορθόδοξο Πνευματικό Κέντρο Λεμεσού και η Διεύθυνση του Σχολείου μπορούν να χρησιμοποιήσουν την αποβολή ή ακόμα και την απομάκρυνση του μαθητή από το σχολείο, όταν η παράβαση είναι κατ’ εξακολούθηση.

Τέλος, τηρώντας με προθυμία και συναίσθηση ευθύνης τα πιο πάνω, πιστεύουμε ότι θα υπάρξει μια αρμονική συνεργασία για τη δημιουργία της κατάλληλης εκείνης ατμόσφαιρας, που θα βοηθήσει τους μαθητές να πειθαρχούν και να μάθουν να εκφράζουν τον καλύτερο εαυτό τους.